partodl

پرتو دانلود

پرتو دانلود

طبقه بندی موضوعی

VoIP چیست و چگونه کار می کند؟

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۲۵ ب.ظ

VoIP چیست و چگونه کار می کند؟

تکنولوژی VoIP چیست

 VoIP در مقایسه با تماس های صوتی صورت گرفته توسط تلفن های سنتی، قابلیت ها، امکانات و کمک های بیشتری را به کاربر ارائه می دهد. برای استفاده از VoIP باید با قابلیت های آن آشنایی داشته باشید.

سرویس VoIP از جمله خدماتی است که شرکت تولیدکننده به کاربر ارائه می دهد تا بتواند تماس صوتی دریافت کند و دقیقا مانند سرویس اینترنت است که شرکت ها در اختیار کاربرانشان می گذارند. سرویس اینترنت ارائه شده به کاربران نیز PSTN نام دارد.

برای استفاده از تماس های VoIP باید این سرویس برای شما ثبت شده باشد. بطور مثال اپلیکیشن اسکایپ بزرگترین شرکت ارائه دهنده سرویس VoIP در سراسر جهان است که برای استفاده از آن باید روی این سامانه ثبت نام کرده و حساب کاربری داشته باشید تا بتوانید روی فضای اینترنت تماس برقرار کرده و بصورت آنلاین با دیگران در ارتباط باشید.

پس از ثبت نام روی سرویس های VoIP، باید آیتم هایی را داشته باشید که بتوانید بطور کامل از آن استفاده کنید.

خط تلفن VoIP

ابتدا باید یک تلفن تهیه کنید که با آن بتوان تماس های صوتی را دریافت کرد. مدل این تلفن ها بر اساس خدماتی که دریافت می کنید، متغیر است. می توانید یک تلفن سنتی تهیه کنید تا از خدمات مسکونی VoIP بهره مند شوید اما تلفن های ویژه ای هم موجود است که IP phones نام دارند و برای دریافت قابلیت های ویژه تماس های VoIP طراحی شده اند. سرویس های ویژه VoIP آنلاین هستند و مانند برنامه ای نظیر Skype به یک اپلیکیشن پوشش دهنده VoIP نیاز دارید که به سادگی تماس های تلفنی را شبیه سازی می کند و قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. این سبک از نرم افزارها Softphone نام دارند.

سیستم VoIP چگونه کار می کند؟

برای تمامی تماس های VoIP باید به اینترنت متصل باشید یا به شبکه ای دسترسی داشته باشید که به فضای اینترنت متصل است. VoIP از شبکه های IP استفاده می کند تا کانال تماس ها را برقرار کرده و این سرویس را بسیار قوی و ارزان در اختیارتان قرار دهد.

بعضی سرویس ها نیازمند سخت افزاری هستند که ATA یا Analog Telephone Adapter نام داشته و تنها برای سرویس هایی بکار می روند که تلفن های سنتی از آن استفاده می کنند.

امکانات VoIP چیست

با توجه به مسیر برقراری ارتباط شما، باید سرویس VoIP به شکلی انتخاب شود که مناسب درخواست شما باشد.

سرویس مسکونی تماس های خانگی

این نوع سرویس، جایگزین تلفن ثابت تلفن سنتی شما شده و شما را قادر می سازد تلفن موجود خود را با یک آداپتور تلفن همراه نگه دارید. این مدل در مورد کسب و کارهایی به کار می رود که بسیاری از آنها از تلفن های IP استفاده می کنند. مبالغ مربوط به این سرویس باید بطور ماهانه پرداخت شود.

 

سرویس هایی که نیاز به پرداخت ماهانه ندارند

این مدل از سرویس های VoIP به شما سخت افزار ویژه ای را ارائه می دهد که نیاز به پرداخت وجه ماهانه نیست و تنها یک بار باید پول پرداخت شود و پس از آن بدون نیاز به پرداخت مبلغی بیشتر می توانید بطور نامحدود تماس برقرار کنید.

سرویس های نرم افزار محور

دقیقا مانند برنامه مشهور اسکایپ، یک برنامه VoIP را روی کامپیوتر یا دستگاه پرتابل خود نصب کرده و سرویس را ثبت می کنید. سپس از برنامه مورد نظر برای برقراری تماس استفاده می کنید که ممکن است لازم باشد مبلغی را نیز برای تماس های خارج از محدوده موبایلی پرداخت کنید. روی کامپیوترها نیز دقیقا این سیستم بطور رایگان قابل اجرا خواهد بود و اکثر برنامه ها بطور رایگان ارائه می شوند.

سرویس های موبایل VoIP

سرویس های نرم افزار محور، برای استفاده از طریق موبایل ها، تبلت ها و سایر دستگاه های قابل حمل طراحی شده اند. باید یک اپلیکیشن VoIP را روی تلفن و یا دستگاه قابل حمل دیگری نصب کنید تا از آن استفاده کنید. اتصال وای فای یا اتصال شبکه ای بجای تماس های دقیقه ای سلولار استفاده خواهد شد.

سرویس های VoIP قابل استفاده در کسب و کار

سرویس های VoIP معمولا روی شبکه های داخلی و IPهای PBX ارائه می شوند. همچنین قابلیت های مربوط به کسب و کار را نیز در خود جای داده و سرویس VoIP قابل مدیریت و میزبانی خواهد بود.

  • ۹۸/۰۹/۰۱
  • ahmad ..

click

voip

تکنولوژی

موبایل

نظرات  (۱)

  • دانیال طاهری فر
  • توضیحات خوب و مناسبی بود 

    پاسخ:
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی