partodl

پرتو دانلود

پرتو دانلود

طبقه بندی موضوعی

PWA چیست و چگونه پیاده سازی می شود؟

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۵۲ ب.ظ

PWA چیست و چگونه پیاده سازی می شود؟

سرویس PWA چیست؟

در طول سال های گذشته و در دنیای تکنولوژی و رسانه ها، تصمیماتی از سوی مرورگرها گرفته شد تا به پیشرفت PWA ها کمک شود. شرکت مایکروسافت اخیرا توضیحاتی را مبنی بر برنامه های این شرکت درباره PWAها برای نسخه Redstone 4 ویندوز 10 داده است اما در این مقاله قصد داریم تا به سوالات اصلی پیرامون PWA بپردازیم.

اهمیت پیاده سازی سرویس PWA

در کنار شرکت های بزرگی همچون اپل و مایکروسافت که از PWA در قالب مرورگرهای خود حمایت می کنند، شرکت های دیگری نیز هستند که وضعیت وبسایت های خود را با فناوری PWA تطبیق داده اند که به عنوان مثال می توان به شرکت هایی مانند استارباکس، گوگل مپ، اوبر، لیفت، توییتر، اینستاگرام و پینترست اشاره کرد.

با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد، برندهایی مانند Alibaba ،Medium ،Flipboard ،Snapdeal ،Trivagao ،The Weather Channel ،The Financial Times ،Pokedex.org ،GitHub Explorer ،Flipkart ،Offline Wikipedia ،Forbes به لیست وبسایت هایی پیوسته اند که PWA را فعال کرده اند. حتی بازی ها هم می توانند یک PWA باشند.

سرویس PWA چگونه پیاده سازی می شود و برنامه نویسی PWA چگونه است؟

سرویس های آنلاین مایکروسافت مانند Outlook.com نیز PWA را فعال کرده اند. امروزه هزاران وبسایت وجود دارد که PWA را فعال کرده اند و شرکت های دیگری نیز در حال فعال کردن PWA به منظور تسهیل خدمات خود به کاربران هستند. اخیرا شرکت Pinterest نیز گزارشی درباره تجربه خود از فعال کردن PWA برای وبسایتش نوشته که به دوربین دسترسی دارد، حافظه آفلاین دیتا دارد و حاوی GPS، سنسورهای حرکتی، اعلان ها، تشخیص چهره و رصد اطلاعات است. برای PWA محدودیت های کمتری نسبت به پوشش مرورگرهای قدیمی تر موجود است. پس از ترکیب شدن Microsoft’s Universal Windows Platform و  PWAها، قابلیت های بیشتر خود را برای همراهی با توانایی های افزوده شده، نشان دادند.

اگر از یک تلفن هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه 7.1.1 به بالا استفاده می کنید و یا با کمک مرورگرهای گوگل کروم و Microsoft Edge به دنیای وب وصل شده اید، می توانید به هرکدام از وبسایت هایی که در بالا ذکر کرده ایم متصل شوید تا PWA را امتحان کنید.

فرآیند دسترسی یک وبسایت به حالت PWA کمی تفاوت دارد. بیشتر وبسایت ها در ابتدا نیاز به log in دارند که به کاربر سریعا درخواست Add to Home و اعلان ها را ارسال می کند. در این لحظه میانبر ایجاد شده، PWA آن وبسایت خواهد بود. کاربران مرورگر Microsoft Edge روی سیستم عامل اندروید می توانند از قابلیت Add to home Screen استفاده کنند.

برای آن دسته از کاربران ویندوز 10 که از قابلیت درون سیستمی Fast Ring و Microsoft Edge استفاده می کنند نیز امتحان کردن فناوری PWA توصیه می شود. فعال کردن اعلان وبسایت ها، آن ها را همانند هر اپلیکیشن دیگری به Windows Action Center متصل می کند و کاربران می توانند PWA را به منوی استارت یا تسکبار خود پین کنید.

 

شاید تنها مشکلی که برای وبسایت های فعال شده برای PWA وجود، پیدا کردن آن ها باشد؛ دقیقا مانند پیدا کردن اپلیکیشن های مختلف. کاربران همچنان می توانند به گوگل پلی استور مراجعه کنند و برنامه هایی مانند اینستاگرام و توییتر را دانلود و نصب کنند. همچنین می توانند هر دو وبسایت را بعنوان PWA روی Home Screen خود پین کنند و آن ها را در بخش اپلیکیشن ها بیابند.

شرکت گوگل هنوز برنامه اش را پیرامون موضوع فناوری PWA توضیح نداده است و اگر این شرکت اجازه دهد، برنامه هایی مانند اینستاگرام و توییتر می توانند نسخه های PWA خود را با نسخه های حال حاضر خود در گوگل پلی استور جایگزین کنند.

 مایکروسافت به جای اینکه به کاربران اجازه دهد تا PWA را بطور اتفاقی از طریق مرورگر خود بیابند، آن ها را به مایکروسافت استور اضافه می کند.

منبع: کیلیک

  • ahmad ..

PWA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی